5 Nasihat Seks Dari Pakar

1. Berlatih
Hubungan seks juga perlukan latihan. Penulis buku The sexual self, Avodah Offit.MD., menyatakan pasangan perlu mencuba pelbagai variasi posisi untuk membuat pasangan semakin ghairah dlm hubungan seksual. Beliau menyarankan suami isteri lebih prihatin terhadap perasaan masing2 dan merasakan perubahan tekanan dlm setiap gerakan yang dilakukan oleh pasangan.dengan cara ini, akan menemui dan mengetahui posisi mana yang paling tepat dan memberi sensasi paling maksimum.

2. Ubah Rutin
Seks yang mantap bukan saja memerlukan anda mengubah posisi seks tapi juga keadaannya sekali. Joel D Block (PhD) dalam bukunya Secret of Better Sex menyarankan agar pasangan mengubah rutin harian. Contohnya kalau suami isteri hanya lakukan pada waktu malam, mungkin pasangan tersebut boleh mencuba pada waktu siang hari.

3.Jangan Pasif
Jangan bersikap pasif daalm perhubungan seksual. Pasangan akan merasa tidak kurang puas. Seks yang pasif juga tidak akan membakar kalori dalam badan, sekadar 300 kalori saja. Menurut Dr.Cirigliani, pakar dari University of Pennyslvania School of Medicine, aktiviti seksual merupakan bentuk latihan fizikal. Selain kenikmatan anda juga akan beroleh kesegaran tubuh badan.

4. Persiapan
Bersedia untuk melakukan seks…Bagaimana? Pastikan diri dlam keadaan yang bersih, tempat berasmara berada dalam keadaan yang selesa. Mulakan dengan perkara ringan seperti menonton filem romantis. Menurut Dr. Jade Sheen, psikologi dari University Deakin, filem romantis memang berupaya membangkitkan ghairah seks wanita yang terpendam.

5. Adakan permainan seks
SMS adalah salah satu contoh permainan seks. aLuahkan hasrat seks anda nyg menggebu. SMS atau nota seks yang ditujukan kepada pasangan mampu membuatkan pasangan menyedari bahawa anda sangat menginginkan seks ketika itu. Teknik ini dipelopori oleh penulis buku Mars And Venus in the Bedroom, Johnny Gray, PhD.



0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular