Klimaks Wanita

Klimaks Wanita

Apabila seorang lelaki bertanya mengenai 'klimaks' wanita, ramai antara kita mempunyai pandangan serong terhadapnya. Malah, ada yang terus menuding jari menuduhnya sebagai gatal.

Hakikatnya, cukup penting bagi seorang lelaki untuk mengetahui 'point' yang mampu membangkitkan keghairahan seseorang wanita bagi mengelak kerap 'tewas' ketika berasmara, seterusnya menimbulkan masalah di dalam rumah tangga mereka.

Perlu diingatkan, wanita juga mempunyai naluri, nafsu syahwat dan perasaan ghairah. Apabila wanita itu dalam keadaan ghairah dan bersedia melakukan hubungan seks, anggota seksualnya terangsang.

Pada masa ini, darah banyak masuk ke saluran anggota sulitnya, sekali gus membuatkannya bergelora dan bersedia menerima kemasukan alat kelamin pasangan.

Jika dalam keadaan bersedia dan mendapat rangsangan berterusan, dia akan mencapai kemuncak rangsangan, iaitu orgasma. Ketika itu, dia akan berasa dirinya terapung dalam suasana ghairah.

Seorang wanita boleh mencapai beberapa kali orgasma jika dia masih berhajatkannya sebelum berasa letih. Ketika dia mencapai 'kemuncak', kulit muka dan payu daranya akan kelihatan kemerahan dan titisan peluh akan keluar, seterusnya dia akan masuk ke fasa resolusi atau kelegaan.

Bagi mencapai kemuncak rangsangan seksual, adalah penting untuk mengenali bahagian anggota seksual yang mudah mencetuskan rangsangan. Kebanyakan wanita mudah mencapai kemuncak klitoris jika dibandingkan dengan kemuncak faraj, terutama jika pasangan tidak mampu bertahan lama.

Kadangkala menggunakan jari atau mulut dapat mencetuskan kemuncak klitoris. Jika jari juga digunakan ke langit faraj, iaitu antara tiga hingga empat sentimeter daripada pembukaan faraj di bahagian yang dikenali sebagai 'G-Spot', kemuncak faraj atau G-Spot boleh berlaku.

Apabila wanita sudah kenal pasti proses kemuncaknya, mudah untuk dia menghayati pada masa lain. Pada masa sama, dia perlu memainkan fungsi untuk mencapai kemuncak dengan memberi panduan kepada pasangannya mengenai tempat dan cara dia mahu anggota seksualnya dirangsang.

Ini cukup penting jika pasangannya cepat klimaks. Dia boleh mencadangkan kepada pasangan supaya merangsangkannya dulu dan ketika dia sampai ke 'pintu' kemuncak, seks penetratif boleh dilakukan.

Posisi tertentu dapat memberi kemuncak dengan lebih mudah dan didapati posisi wanita di atas dapat mencetuskan kemuncak dengan mudah untuk wanita. Ini kerana dalam posisi itu, wanita yang melakukan dayungan dan gerakan yang dilakukannya mengikut rentak yang akan mencetuskan kemuncak dengan senang.


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hello, just wanted to mention, I loved this article.

It was funny. Keep on posting!

Look into my web page vaping ecigs

Tanpa Nama berkata...

You're so interesting! I do not suppose I've
read something like this before. So great to find someone with unique thoughts on this subject.
Seriously.. many thanks for starting this up. This website is something that is required on the internet, someone with a little originality!


Look into my homepage: vociglobali.it

Tanpa Nama berkata...

Thanks for sharing such a pleasant opinion, paragraph is pleasant,
thats why i have read it fully

my homepage :: Heigl lights An electronic cigarette

Tanpa Nama berkata...

Thank you for every other informative blog. Where else may just I
am getting that type of information written in such an ideal manner?

I've a mission that I'm simply now running on, and I have been at the look out for such information.


My webpage www.joraweb.com

Tanpa Nama berkata...

With e cigarette, everybody is satisfied with a couple of puffs,
saving the rest pertaining to after. E-cigarettes less complicated
less expensive than standard smoking. Based on where you reside,
the pack of regular tobacco can cost which range from $5 as
well as $12 the load up.

Tanpa Nama berkata...

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.
I do not know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

my web blog e-væske

Tanpa Nama berkata...

I every time used to read piece of writing in news papers but now as I am a user of net
thus from now I am using net for articles, thanks to web.


my web site: e-cig

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular