Info Batin - Cepat Klimaks

Ramai beranggapan cepat klimaks adalah satu masalah. Namun daripada sudut pandangan perubatan, ia mungkin ada hikmahnya kerana kemasukan air mani ke dalam faraj dalam kadar cepat membolehkan kehamilan berlaku.

Lelaki yang biasa dengan amalan onani mendapati mereka mudah cepat klimaks. Ada yang mencapai klimaks sebelum sempat menyalurkan ereksi ke dalam faraj pasangan.

Yang cepat klimaks tetapi masih dapat mengekalkan ereksi mereka akan dapat meneruskan aksi, tapi dalam keadaan ‘basah’ yang mungkin tidak dapat diterima pasangan.

Pendek kata, cepat klimaks memang merumitkan kedua-dua pihak. Lelaki dapat menikmati keseronokan persetubuhan tetapi masih belum puas, dan wanita pula lebih berasa tertekan.

Kebiasaannya, sebahagian besar daripada mereka dapat juga menangani masalah cepat klimaks secara sendiri dengan bantuan pasangan.

Ini dapat direalisasikan apabila si lelaki menggerakkan zakar dalam faraj yang dilakukan secara terkawal. Apabila terasa seperti hendak klimaks, dia menghentikan hayunan seketika dan si wanita melegakan kemutan.

Selepas ‘gelora’ dapat diredakan, baru si lelaki memulakan ‘gerakan baru’.

Perlu diingatkan yang masalah cepat klimaks bukan remeh, kerana jika tidak diatasi ia menyebabkan pasangan berasa tertekan sehingga ke tahap ada yang mengalami mati pucuk.

Sehingga kini tiada ubat dapat meningkatkan daya kawalan daripada ejakulasi cepat. Ubat mengawal keresahan minda seperti Prosac dan Zoloft dapat mengurangkan keresahan, dan lelaki yang mempunyai kawalan minda yang lemah akan mendapati ubat ini memudahkan mereka memberi tumpuan kepada ketahanan dan mengekalkan ereksi.

Kadangkala ubat ini mengurangkan rangsangan mental dan mengakibatkan ereksi tidak berlaku atau terbantut.

Teknik bersetubuh sedikit sebanyak dapat membantu mengekalkan ereksi. Ketika hayunan zakar dilakukan, tuju utama ialah ke langit faraj. Cara ini dapat membantu wanita mencapai rangsangan.

Cincin penambat zakar yang pelbagai jenama dapat membantu mengekalkan ereksi lebih lama walaupun sudah klimaks.

Cincin ini diperbuat daripada getah asli, buatan Malaysia disarung seperti cincin ke pangkal zakar ketika zakar ereksi padat.

Perlu diingatkan supaya tidak memakai cincin keras daripada besi, tanduk atau batu jed kerana ia berbahaya dan boleh merosakkan zakar.

Dengan menumpukan minda kepada cincin ketika hayunan ereksi dilakukan ke dalam faraj, minda tidak mudah terangsang, sekali gus dapat menutup perasaan seronok, oleh itu si lelaki dapat bertahan lama.

Cepat klimaks tiada kaitan dengan saiz zakar yang normal antara 10 hingga 14 sentimeter untuk lelaki Asia. Bagaimanapun, tahap ereksi mempengaruhi daya kawalan ketegangan kerana jika ereksi kurang padat, cepat klimaks akan berlaku, tetapi apabila ereksi kembali padat, kawalan menjadi kukuh.

Kebanyakan wanita memerlukan masa lama untuk mendapat rangsangan sebelum klimaks, kira-kira lapan minit jika dibandingkan dengan lelaki antara dua hingga lima minit.

Jangan putus asa dan kecewa. Hubungan kelamin bukan pertarungan. Ia satu nikmat bersama antara suami dan isteri, seterusnya bersama-samalah berusaha untuk menjayakannya.

Oleh Dr.Ismail Thamby


Kamasutra Bergambar Melayu, sila klik sini


Rahsia Malam Pertama. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Petua Seks Hebat, sila klik sini.


Melambatkan Pancutan. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Pancutkan Suami. Keterangan lanjut, sila klik sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular