Fakta Tentang Seksualiti Yang Perlu Diketahui

Banyak perkara dongeng disebarkan mengenai seksualiti, tetapi pada masa sama ada kes di luar jangkaan manusia dan ia bukan magis.

KES 1
Seorang lelaki bermain cinta dengan menggeselkan zakarnya ke permukaan kemaluan pasangan wanita. Tiada seks penetratif, tetapi berlaku ejakulasi akibat rangsangan hebat itu dan air mani kemudian bertakung di kelangkang pasangannya. Sebulan kemudian, wanita itu lewat datang haid dan ujian air kencing mendapati dia hamil, walaupun masih 'dara'.

Air mani yang bertakung di kelengkang wanita itu sebenarnya diserap dan masuk ke dalam faraj melalui kelembapan yang wujud di sekitar anggota sulitnya. Ini dinamakan 'kehamilan anak dara'.

KES 2
Seorang wanita ingin sangat hendak hamil dan melakukan seks oral dengan suaminya dengan beranggapan air mani yang masuk ke dalam mulutnya akan sampai ke dalam rahimnya dan menghamilkannya. Yang pasti, sampai kiamat pun dia tidak akan hamil dengan cara itu.

Ini dua contoh kejahilan dalam seksualiti yang walaupun jarang tetapi berlaku di dalam masyarakat kita yang perlukan perhatian serius.

Antara soalan yang jelas menggambarkan kejahilan ialah seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Zack bertanya kepada saya baru-baru ini mengenai masalah isterinya yang belum bersedia untuk hamil. Pengadu kemudian resah berikutan isterinya meletakkan tangan ke atas kemaluan sehingga zakarnya mengeluarkan cecair.

Kejahilan seks ini berlaku di kalangan segelintir anak muda kerana mereka tidak mahu membaca. Hendak salahkan mereka juga tidak boleh kerana sistem pendidikan sedia ada hanya untuk persediaan kerjaya dan bukan kehidupan.

Mungkin ibu bapa yang sepatutnya memberi tunjuk ajar mengenai hal kehidupan, termasuk seksualiti, malangnya mereka juga hasil daripada sistem pendidikan sama.

Bagi saya, manusia seperti Zack sepatutnya berjumpa doktor atau ahli perancang keluarga untuk mendapat maklumat mengenai kaedah sesuai untuk merancang keluarga berikutan jelas mereka belum bersedia dan cetek pengetahuan mengenai seksualiti.

Mengenai isteri memegang anggota sulit suami, ia tidak mengakibatkan kehamilan selagi zakar tidak masuk dan air mani tidak terpancut ke dalam atau berdekatan faraj. Kemungkinan hamil lagi mustahil jika cairan daripada zakar sekadar melekat kepada pakaian luar wanita.

Oleh Dr.Ismail Thamby



Kamasutra Bergambar Melayu, sila klik sini


Rahsia Malam Pertama. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Petua Seks Hebat, sila klik sini.


Melambatkan Pancutan. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Pancutkan Suami. Keterangan lanjut, sila klik sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular