Kamar Tidur Romantis

Bilik tidur adalah tempat paling istimewa bagi setiap orang. Bagi suami isteri, ia menjadi ruang privasi untuk berbincang dan memadu kasih.

Namun, jika bosan dengan dekorasi kamar tidur anda, inilah waktunya terbaik untuk melakukan sesuatu yang berbeza.

# Cat warna yang romantis

Warna cat dinding antara faktor paling penting dalam pemberian kesan pada suatu ruangan.

Sesuai dengan tema romantis, ubahlah warna cat dinding kamar dengan warna-warna yang bisa melambangkan hal berkenaan.

Warna romantis antaranya merah jambu. Pastikan anda mencampurkan warna berkenaan dengan warna lain seperti krem, biru, hijau atau bahkan warna emas.

Buatlah komposisi warna yang baik, biar tidak terkesan atau membosankan.

Warna emas jika dikomposisikan dengan benar boleh menghasilkan dinding kamar tidur yang nyaman dan bernilai.

# Manfaatkan warna emas

Selain berfungsi untuk menutupi cahaya matahari yang masuk melalui jendela, warna emas faktor penting dalam dekorasi kamar tidur.

Pilihan warna emas yang selaras dengan warna dinding kamar atau warna kusen jendela akan menampilkan kesan teduh dan nyaman.

Untuk menambah kesan romantis, pilih warna emas dengan motif renda bunga atau yang lain sesuai dengan nuansa romantis yang anda inginkan.

Ingat bahawa kreativiti amat penting dalam setiap dekorasai. Elak penggunaan warna emas dengan bahan kain yang berat. Sebaiknya gunakan dengan bahan yang lebih lembut dan ringan seperti satin.

# Lilin

Tidak lengkap suasana romantis jika tiada lilin. Bayangkan jika hanya anda berdua di kamar tidur, diterangi cahaya lilin yang redup dan romantis.

Lilin di kamar tidur boleh memberikan kesan dramatis dan seksual. Bentuk dan warna lilin di pasaran boleh memanjakan anda dalam memilih yang sesuai dengan keperluan anda.

# Bunga

Jika ada pepatah mengatakan ‘katakanlah dengan bunga’, anda juga dapat melakukannya dalam bilik tidur. Bunga selain memberi kesan romantis, juga mewujudkan kesegaran pada ruangan, selain tambahan dekorasi yang indah dalam kamar tidur.

# Aksesori

Sebagai pelengkap dekorasi, tambahkan aksesori lain seperti lukisan pada dinding kamar atau hiasan yang dapat mengingatkan ghairah cinta anda berdua.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular