Elak pakai seluar ketat

Saya tidak suka memakai seluar dalam. Baru-baru ini kawan memberitahu, tabiat itu tidak baik untuk buah zakar. Adakah kenyataan ini benar?

BUDAK BAIK
Kuala Lumpur

------

Anggota sulit lelaki dan perempuan mempunyai pelbagai pelindung secara semula jadi seperti bulu roma yang lebat melindung keseluruhan anggota sulit, suhu dan kelembapan kulit, selain berfungsi sebagai ‘shock absorber’ (penyerap tekanan) ketika bersetubuh.

Kerandut buah zakar lelaki mengampu kedua-dua buah zakar dan mengawal suhu buah zakar supaya ada dalam keadaan optimum untuk pembiakan sperma.

Spermatic cord (otot spermatik) yang mengandungi salur sperma, pembuluh darah dan urat saraf untuk sperma dan lapisan otot daripada perut menampung buah zakar dan sensitif kepada perubahan alam sekitaran, yang mana apabila berlaku sentuhan kepadanya, seperti dalam kemalangan contohnya, kedua-dua buah zakar tertarik ke atas supaya buah zakar terlindung.

Jadi, kenapa hendak pakai pakaian dalam? Mungkin memakai pakaian dalam lebih kepada menjauhi ‘pandangan’ daripada perlindungan. Asalkan anda pakai sehelai pakaian untuk tujuan mengelakkan berlaku ‘pandangan’ mata, itu mencukupi. Pakaian dalam yang ketat mengubah posisi buah zakar dan mengganggu kestabilan suhu dalam buah zakar.


~ Dr.Ismail Thamby

seks2u 468x60_01

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular