Tingkat ghairah dan prestasi seks dgn masakan pedas

Kualiti seks yang baik ternyata boleh didapati dari dapur anda. Saat memasak, jangan lupa untuk meletakkan cili dan rempah-rempah bercitarasa pedas. Kerana seperti dilansir Your Tango, beberapa jenis rempah dan cili boleh membantu meningkatkan ghairah dan prestasi seks anda dengan pasangan.

1. Meningkatkan Rasa Percaya Diri
Makanan yang mengandungi cili atau lada boleh meningkatkan serotonin dan endorphin di dalam otak. Dua hormon ini mempunyai kemampuan membangkitkan mood positif (rasa senang, bersemangat) juga membuat anda lebih relaks. Proses ini menjadikan anda dan pasangan lebih bergairah dan merasa selesa dengan diri sendiri, sehingga merangsang perilaku yang positif dan meningkatkan kepercayaan diri. Perlu diketahui, keyakinan diri merupakan salah satu kunci utama untuk dapatkan pengalaman bercinta yang lebih memuaskan.

2. Merangsang Dorongan Seksual
Makanan pedas akan mengepam aliran darah dan detak jantung, meningkatkan keamatan pernafasan (itu sebabnya nafas orang cenderung termengah-mengah semasa makan makanan pedas) dan menyebabkan tubuh berpeluh. Kesan tersebut juga boleh mengawal dorongan seksual anda. Jika ingin seks yang lebih dahsyat bersama suami, hidangkan makanan berempah pedas sebagai makan malam. Tapi sebaiknya santap hidangan pedas 3 atau 4 jam sebelum anda dan pasangan bermesraan di tempat tidur.

3. Meningkatkan Libido
Beberapa aroma boleh membangkitkan rangsangan seksual pada lelaki dan wanita. Dengan memilih makanan yang tepat, aroma dari makanan tersebut akan menimbulkan kesan yang dramatik pada anda mahupun pasangan. Khususnya pada jenis rempah-rempah tertentu, boleh meningkatkan libido anda secara semulajadi.

Contohnya adalah halia, rempah yang memberikan sensasi hangat pada tekak dan perut ini bermanfaat untuk merangsang prestasi seksual. Seperti dikutip hubpages, sebuah penelitian di Nigeria mendedahkan halia dapat meningkatkan kadar testosteron. Aroma halia juga dipercayai dapat merangsang hasrat seksual.

Untuk menghangatkan dan membangkitkan hasrat seksual, letakkan aromaterapi atau lotion yang beraroma halia di bilik anda agar menambah kemesraan dengan pasangan.

Sumber: bestoneoffour

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular