Info Kesihatan Seksual

-Aktiviti seks dapat mengekalkan keremajaan dengan meningkatkan unsur-unsur yang memanjangkan hayat seperti endorfin, DHEA dan hormon pembesaran sementara mengurangan hormon tekanan (stres). Kecerdasan dan aktiviti fizikal dapat meningkatkan tahap hormon testosteron. Kurangkan stres, dapatkan tidur yang cukup dan jaga diet yang kaya zink dari kekacang, kuaci, gajus dan tiram.

- Makanan yang baik untuk keintiman suami isteri: Makanan yang memanaskan badan tetapi agak kuat bau dapat menggalakkan peningkatan tenaga badan: Bawang putih, bawang merah, daun bawang, daun kucai, kayu manis, halia, lada hitam, kunyit, jintan hitam, buah pelaga, jintan manis. Ikan laut dalam atau ikan laut sejuk seperti salmon, sardin dan juga kerangan memberi asid lemak omega untuk meningkatkan kesihatan seksual keseluruhan.

- Penjagaan emosi pasangan dapat menjamin kestabilan hubungan seksual bersama. Aktiviti mudah seperti berbual, makan atau berjalan bersama juga dapat merapatkan hubungan emosi dengan pasangan.

- Aktiviti fizikal telah terbukti dapat meningkatkan kesihatan seksual seseorang. Berjalan, joging atau senaman kardio lain selama 30 minit setiap hari atau sekerap mungkin dapat membantu. Senaman Kegel dapat membantu menguatkan otot bawah pelvis dan mengelakkan masalah prostat bagi lelaki atau masalah tidak dapat menahan air kecil bagi wanita.

Info Menarik

Petua Seks Hebat! Hangatkan ranjang anda!
Isteri Dingin Seks? Rahsia mengghairahkan isteri!
Pelajari Teknik Rahsia Pancutkan Isteri!!
Rahsia Kecurangan Pasangan Terbongkar!
Rahsia Malam Pertama
Rahsia Doa Pengasih

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular