Kesan Onani / Masturbasi

Saya pelajar berumur 24 tahun dan gemar beronani beberapa kali seminggu sejak di sekolah menengah lagi.

Saya terbaca sebuah buku mengatakan kesan onani boleh dilihat pada wajah iaitu seseorang yang gemar melakukannya akan kelihatan lebih tua, selain zakar mengecil.

--------------------
Setiap perkara jika dilakukan secara keterlaluan boleh memberi kesan negatif walaupun ia baik serta menyeronokkan seperti senaman.

Senaman jika dilakukan berlebihan mampu menyebabkan badan mengalami tekanan dan secara automatik mengganggu kesihatan.

Sama juga dengan onani yang dapat melegakan tekanan syahwat tetapi jika kerap dilakukan, ia menjadikan pelakunya letih, lemah serta tidak bermaya, seterusnya memberi ketrampilan wajah individu itu kelihatan ‘tua’.

Jika anda tidak mahu perkara itu berlaku, sudah tentu anda akan menjauhkan diri daripada perbuatan terbabit. Mungkin itu yang dikehendaki penulis buku berkaitan amalan onani seperti anda baca.

Jika ditinjau beberapa rencana yang dipaparkan di dalam laman web berkaitan masturbasi atau onani, semuanya mengatakan perbuatan itu satu cara untuk mengenali diri dan syahwat, selain ia perbuatan yang melegakan tekanan serta menceriakan diri.

Ada situasi di mana individu yang kerap beronani tidak dapat menghayati keseronokan syahwat dengan pasangan selepas berkahwin kerana dia hanya mampu mencapai klimaks melalui ‘cara’ tersendiri.

Oleh itu, dia gagal klimaks dengan pasangan, kecuali jika melakukan onani. Sudah tentu perkara seperti itu mampu menjejaskan hubungan suami isteri.

Tanpa ejakulasi secara bersetubuh, lelaki terbabit tidak mampu menyalurkan sperma manakala isteri pula tidak akan hamil!

Jadi, anda buatlah pilihan sama ada mahu meneruskan amalan onani atau mengurangkannya dan hanya dilakukan setakat untuk melegakan tekanan syahwat.

Jika anda tidak melakukannya secara kerap dan letih, saya pasti anda tidak akan kelihatan tua. Lagi pun, onani tidak menyebabkan ‘ketuaan’.

~ Dr.Ismail Thamby


Rahsia Malam Pertama. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Malam Pengantin. Keterangan lanjut, sila klik sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular