Debaran pada malam pertama buat wanita

Benarkah apa yang dilafazkan? Walaupun tiada kerlipan bintang di langit baru, keasyikan mengecapi malam pertama begitu indah sekali sehingga tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata.

Dalam suasana kelam, pelbagai kisah menarik dapat dikongsi bersama, selain dapat mengenali isi hati pasangan yang selama ini mencurahkan kasih sayang yang tidak berbelah bahagi.

Pengalaman meniti kemanisan malam pertama menjadikan peristiwa ini sebagai memori paling indah kali buat pasangan baru suami isteri.

Apakah yang perlu dilakukan sekiranya bola mata si dia mula berpaling ke arah susuk tubuh kamu?

Adakah kamu hanya diam membisu atau membiarkan sekujur tubuh keras membeku? Mungkin sudah tiba masanya kamu menyerah kalah, sebagai tuntutan malam pertama perkahwinan.

Intim minggu ini berkongsi panduan mengenai beberapa persediaan yang perlu kamu lakukan, sekiranya pasangan memberi isyarat sudah bersedia untuk melayari bahtera yang diidamkan oleh setiap pasangan suami dan isteri.

Menata rias wajah

Dari mata turun ke hati. Memiliki personaliti yang anggun dengan palitan mekap berwarna semula jadi seperti warna tanah pada wajah sememangnya menjadi modal untuk kamu menarik perhatian insan bernama suami, sebelum dia mengheret kamu ke kamar beradu.

Keintiman yang dijalin akan memaksa pasangan melihat setiap susuk tubuh kamu menerusi penampilan berani yang cuba diketengahkan. Awas, menata rias wajah dengan solekan yang tebal tidak akan membuatkan suami berasa lebih tergoda. Sebaliknya, situasi itu akan mendorong suami berfikir tentang keburukan wajah asli sang isteri yang sebenar. Bagi mereka, ke mana sahaja isteri berada, soal kecantikan dan dandanan sememangnya perlu dititikberatkan.

Godaan langkah kaki

Memang benar apa yang dikatakan, pemakaian sepatu tinggi dapat menghuraikan setiap personaliti peribadi seseorang wanita. Selain itu, ia memperlihatkan kaki seseorang lebih ramping dan runcing, bak selebriti tersohor dunia.

Namun, saat mengenakannya pada malam persandingan, jangan pula sampai kamu dilihat seperti seorang pesakit yang sedang kemurungan gara-gara pemilihan kasut yang tidak bersesuaian.

Si dia mungkin berasa tidak selesa saat memerhatikan reaksi diri kamu pada malam bersejarah ini yang mungkin berjalan terjingkit-jingkit.

Dia juga mungkin akan memikirkan bahawa kamu lebih rela terseksa demi memakai kasut yang kurang selesa, asalkan kelihatan cantik.

Kesakitan pada kaki akibat memakai kasut yang salah boleh menjejaskan keintiman malam pertama.

Namun apa yang lebih penting ialah pastikan permukaan tapak kaki disapu dengan losen atau penyegar mandian sebelum memulakan bicara malam pertama.

Ebook Seni Ciuman

Semburan aroma

Pewangi adalah antara semburan yang tepat bagi menunjukkan kualiti penampilan seseorang wanita. Sekiranya kamu mendapati wangian semula jadi yang melekat pada badan kamu kurang menyegat pada malam pertama, cuba sembur pewangi beraroma sensual di titik ghairah seperti di leher.

Tidak disarankan memakai wangian yang menusuk hidung sehingga membuatkan si dia berasa tidak nyaman untuk berdampingan dengan kamu pada hari yang paling ditunggu-tunggunya selama ini.

Kemasan kuku


Penampilan diri turut meliputi penjagaan wajah, kuku dan cara kemasan pakaian.

Pada mata lelaki, penjagaan kuku yang bersih mampu menilai peribadi seseorang wanita. Bukan itu sahaja, menerusi usapan, picitan dan garuan manja pada badannya, ia mampu membangkitkan keghairahan yang tiada batasannya.

Sebahagian daripada mereka juga menganggap kuku melambangkan kebersihan diri seseorang.

Renungan mata

Jika ingin membuatkan dirinya terpesona pada malam pertama, renunglah matanya sedalam-dalamnya. Siapa sangka, tatapan manja kamu terhadapnya itu akan terpatri di dalam ingatannya sepanjang hayat. Menerusi jelingan mata juga, akan membuatkan si dia lebih tidak sabar melayari impian pertama.

Ini mata yang tidak fokus, akan membuatkan si dia berasa kamu tidak tertarik untuk berdampingan dengannya.

- NOOR HASLIZA NUSI (KOSMO!)

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Arkib Blog

Pelawat

Pikat Isteri

Artikel

Catatan Popular